Facebook'ta takip et.Twitter'da takip et. Abone Ol!
Girişimciler dijital dünyayı sevdi! e-satış oranı ne oldu?
Bilim Teknoloji Çevre
2019-09-20 08:53

Girişimciler dijital dünyayı sevdi! e-satış oranı ne oldu?

GiriÅŸimlerin sosyal medya aÄŸlarını kullanımları artarken, e-satış yapan giriÅŸimlerin oranı 2018’de yüzde 11,2’ye yükseldi.

İnternet erişimine sahip girişimlerin oranı %94,9 oldu

AraÅŸtırma sonuçlarına göre 10 ve daha fazla çalışanı olan giriÅŸimlerin İnternete eriÅŸim oranı 2019 yılında %94,9 oldu. Bu oran 2018 yılında %95,3 idi. İnternete eriÅŸim oranı çalışan sayısı büyüklük gruplarına göre incelendiÄŸinde 10-49 çalışanı olan giriÅŸimlerde %94,1, 50-249 çalışanı olan giriÅŸimlerde %98,7 ve 250 ve üzeri çalışanı olan giriÅŸimlerde ise %99,7 oldu. Bilgisayar kullanım oranı ise 10 ve daha fazla çalışanı olan giriÅŸimler için 2019 yılında %96,7 iken 2018 yılında %97 idi.

GiriÅŸimlerin %93,3'ü sabit geniÅŸbant baÄŸlantı kullandı

GiriÅŸimlerin %93,3'ü 2019 yılında İnternete eriÅŸimde sabit geniÅŸbant İnternet baÄŸlantısı kullandı. Sabit geniÅŸbant İnternet eriÅŸimine sahip giriÅŸimlerin abone oldukları İnternet baÄŸlantı hızları dikkate alındığında, %16,6'sının 10 Mbit/s hız altında, %62,4'ünün 10-99 Mbit/s hız aralığında ve %21'inin ise 100 Mbit/s ve üzeri hızda İnternet kullandığı tespit edildi.

Web sitesine sahip girişimlerin oranı %66,6 oldu

GiriÅŸimlerin web sitesine (sosyal medya hesapları da dahil) sahiplik oranı 2019 yılında %66,6 oldu. Bu oran, bir önceki yıl %66,1 idi. Web sitesi sahiplik oranı %90,4 ile en yüksek 250 ve üzeri çalışanı olan giriÅŸimlerde iken, bunu %78,2 ile 50-249 çalışanı olan giriÅŸimler ve %63,9 ile 10-49 çalışanı olan giriÅŸimler takip etti.

Her iki girişimden biri sosyal medya uygulamalarını kullandı

On ve daha fazla çalışanı olan giriÅŸimlerin %49,6'sı 2019 yılında sosyal medya uygulamalarını (sosyal aÄŸlar, bloglar ve mikro bloglar, multimedya paylaşım siteleri,  wiki bazlı bilgi paylaşım siteleri gibi) kullandı. Bu oran 2017 yılında %45,7 idi. Sosyal aÄŸlar, %94,6 ile sosyal medya uygulamalarını kullanan giriÅŸimlerin en çok tercih ettiÄŸi sosyal medya uygulaması oldu.

Girişimlerde bilgisayar kullanımı, İnternet erişimi ve web sayfası sahipliği, 2011-2019

GiriÅŸimlerin %11,2'si e-satış yaptı 

GiriÅŸimlerin 2018 yılında e-satış yapma oranı 2017 yılına göre 1,4 puan artarak %11,2 oldu. E-satışlar; İnternet üzerinden (web siteleri, online maÄŸazalar ve mobil uygulamalar) ve/veya Elektronik Veri AlışveriÅŸi (EDI) gibi platformlar üzerinden gerçekleÅŸtirilmektedir. Çalışan sayısı büyüklük gruplarına göre e-satış yapma oranı 10-49 çalışanı olan giriÅŸimlerde %10,5, 50-249 çalışanı olan giriÅŸimlerde %12,9 ve 250 ve üzeri çalışanı olan giriÅŸimlerde ise %24,4 oldu.

GiriÅŸimler kendi web sitesi ya da mobil uygulamasını daha çok tercih etti 

Web siteleri ya da mobil uygulamalar üzerinden sipariÅŸ alan giriÅŸimlerin %70,7'si kendi web sitesi ya da mobil uygulaması üzerinden satış yaparken, %62,3'ü farklı giriÅŸimlerin satış yapabildiÄŸi online maÄŸazalar ve pazar yerleri üzerinden satış yaptı.

GiriÅŸimlerin %13,7'si biliÅŸim uzmanı istihdam etti 

AraÅŸtırma sonuçlarına göre 2019 yılında 10 ve daha fazla çalışanı olan giriÅŸimlerin %13,7'si ana iÅŸi biliÅŸim teknolojileri olan ve biliÅŸim sistemleri ve uygulamalarının kurulması, iÅŸletilmesi ve geliÅŸtirilmesi süreçlerinde görev alan biliÅŸim uzmanı istihdam etti. Bu oran 2018 yılında %11,6 idi. 

Çalışan sayısı 10-49 olan giriÅŸimlerin %10,1'i, 50-249 çalışanı olan giriÅŸimlerin %26,3'ü, 250 ve daha fazla çalışanı olan giriÅŸimlerin ise %64,8'i biliÅŸim uzmanı istihdam etti.

BiliÅŸim uzmanı alımında güçlükle karşılaÅŸan giriÅŸimlerin oranı %47,3 oldu 

GiriÅŸimlerin %5,7'si 2018 yılında biliÅŸim uzmanı aldı veya almayı denedi. Bu oran önceki yıl %5,2 idi. BiliÅŸim uzmanı alan veya almayı deneyen giriÅŸimlerin %47,3'ü biliÅŸim uzmanı alım sürecinde adayların çok az olması, adayın eÄŸitim/öÄŸretim yetersizliÄŸi, yüksek ücret talebi, iÅŸ tecrübesindeki yetersizlik vb. güçlükler ile karşılaÅŸtı. Bu oran 2017 yılında %37,9 idi.

Kurumsal Kaynak Planlaması yazılımı uygulamalarının kullanımı arttı 

Kurumsal Kaynak Planlaması (ERP) yazılımı uygulamalarının kullanımı, 2019 yılında 2017 yılına göre 6,6 puan artarak %20,5 oldu. MüÅŸteri İliÅŸkileri Yönetimi (CRM) uygulaması ise giriÅŸimlerin %18,5'i tarafından kullanıldı. Çalışan sayısı büyüklük grubu dikkate alındığında ise ERP ve CRM uygulamaları 250 ve daha fazla çalışanı olan giriÅŸimlerin sırasıyla %68,3 ve %42,8'i tarafından kullanıldı. Bu oranlar 10-49 çalışanı olan giriÅŸimlerde %16,3 ve %16,5, 50-249 çalışanı olan giriÅŸimlerde ise %37,2 ve %26,2 oldu.


Bu haber 127 kez okundu.

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.
                                                   5 + 8 = ?

HAVA DURUMU

ANKARA

SON YORUMLAR

ANKETLER

Bugün Seçim Olsa Hangi Partiye Oy Verirdiniz?

Çayyolu Medya Grup © 2017 | İzinsiz ve Kaynak gösterilmeden kullanılamaz

Espower Bilisim